Saturday, January 27, 2007

Catatan perjalanan hidup 2,3 hari ni

Balik dari Dabong hari khamis tu - masuk pejabat - balik rumah - pastu keluar ke Pantai Melawi, hadiri prog, tido kat sana - esoknya balik rumah - malamnya hadir miting Nisa' Games d VN, tido kat sana - pepagi lagi lepas hujan, balik rumah - petangnya pula hadir miting lagi d KB pasal Nisa' Games lagi

habis miting pun dah masuk maghrib, mak aku suruh beli barang kat KB Mall, ingatkan nak gi jap je ngan tumpang KHuss alih2 meka ajak g makan pizza hut kat situ.... nasib baik bawa duit lebih sket... kalo tak aku minta permisi dulu.... akhirnya kul 10 lebih baru aku balik lepas window shopping sambil beli hp untuk adik aku...

apa perasaan korang bila baca diari aku ni... macam sibuk je minah ni.... ke sana ke situ ke sini... tapi dalam sibuk2 siap dapat round mall plak... hehehe

tapi bila dimuhasabahkan balik... tak de lah sibuk sangat aku berbanding dengan orang2 zaman dulu... tak setanding dengan perjuangan mereka yang telah mereka curahkan.... mereka yang menanam, tapi aku senang2 petik hasil dr perjuangan mereka, sempat lagi tuh curi masa untuk bersenang2... hurmmmm

kekadang bila jumpa orang2 lama ni, aku jadi malu... malu kerna kerja tidak sekeras mereka.... Nak jadi citer, masa di Manek Urai, kitaorang mengeluh sebab penat berkejar2 masa n kerja... tapi PTMW dengan steadynya criter, setiap hari mereka terpaksa keluar pagi, balik dkt maghrib untuk ziarah rakyat dlm DUN... adusss malunyer... dengan geografi di situ, aku sendiri rasanya tak mampu nak buat... waduh semangatnya mereka dalam bekerja... aiii tak standing la aku ngan mereka dlm meraih pahala....

hurmmmm adakah aku d uji dgn kesenangan...?

No comments:

Post a Comment