Tuesday, February 3, 2009

PELUANG PEKERJAAN DALAM INDUSTRI TAKAFUL>>>TIL 31/3/2009


ASM,
SEMPENA TERMAKTUB PEPERIKASAAN EJENSI ( TBE) PADA TAHUN 2009 DENGAN URUSELIA OLEH MALAYSIA TAKAFUL ASSOCIATION .....
PIHAK TAKAFUL IKHLAS MEMBUKA RUANG DENGAn kempen PENDAFTARAN EJEN SEBAGAIMANA BERIKUT ............
AMBIL PELUANG INI UNTUK MENYEMARAKKAN MUAMALAH ISLAM DAN BERSAMA TAKAFUL IKHLAS ...........

Perkara : Prosedur Pendaftaran Ejen Baru

Assalamualaikum wbt.

Sukacita dimaklumkan bahawa pihak Pengurusan TAKAFUL IKHLAS telah bersetuju untuk membenarkan pendaftaran ejen baru di dalam tempoh 1hb Januari 2009 sehingga 31hb Mac 2009 dengan mengemukakan dokumendokumen

berikut:

1. Borang pendaftaran ejen baru (termasuk kontrak ejen, kod etika, addendum dan

lainlain yang telah ditetapkan) yang telah dilengkapkan dan ditandatangan

2. Borang pendaftaran Peperiksaan Asas Takaful (TBE) yang telah dilengkapkan –

sila rujuk memo daripada Jabatan Latihan dan Pembangunan Saluran bertarikh

7hb Januari 2009 (No Rujukan : 086/CTD/TI/09)

3. Borang pendaftaran kursus WK1 dan CIP

4. Borang cadangan penyertaan pelan takaful keluarga yang lengkap diisi

5. Salinan kad pengenalan

6. Salinan kelulusan akademik

7. Salinan buku akaun alWadiah Maybank atau Bank Simpanan Nasional

8. Tiga (3) keping gambar

9. Resit bayaran pembelian Buku Peperiksaan Asas Takaful RM20

10. Resit bayaran pendaftaran Malaysian Takaful Association (MTA) – RM15

11. Wang Pos atas nama Malaysian Insurance Institute (MII) untuk pendaftaran

Peperiksaan Asas Takaful (TBE) – RM40

Selain daripada itu, pihak Pengurusan juga telah bersetuju untuk mengecualikan yuran kursus WK1 dan CIP (RM36) ke atas ejen baru yang didaftarkan mulai 1hb Januari 2009 sehingga 31hb Mac 2009.

Nota: Prosedur yang dinyatakan digunapakai walaupun ejen baru tersebut telah memiliki sijil

peperiksaan prakontrak (PCE).

Ejen baru tersebut akan terus didaftarkan sebagai ejen Takaful IKHLAS yang sah dan dibenarkan untuk membuat pemasaran produkproduk yang disediakan.

Walau bagaimanapun, pihak syarikat boleh membatalkan pendaftaran ejen baru tersebut selepas

31hb Mac 2009 sekiranya beliau gagal mengemukakan sijil Peperiksaan Asas Takaful (TBE

HJ ABDUL SHAKUR BIN SHARRIE
AGENCY MANAGER-ASM INVESTMENT SERVICES BERHAD
FINANCIAL ADVISOR - TAKAFUL IKHLAS SDN BHD
WAKIL TAKAFUL AM & KELUARGA}
HP: +6013- 207 7221, +6019- 987 7221
"PELUANG KERJAYA BERSAMA AGENSI NO 1 MALAYSIA"
"PERMOHONAN DIBUKA SEKARANG-INTIQAL AGENCY"
Takaful Ikhlas Sdn. Bhd. Menang 'The BrandLaureate - SMEs Chapter Award 2008'
9 Jan 2009

Petaling Jaya, Selangor, 8 Januari 2009 – Takaful Ikhlas Sdn. Bhd (Takaful IKHLAS) mencatat sejarahnya yang tersendiri apabila memenangi 'The BrandLaureate - SMEs Chapter Award 2008' dalam satu majlis yang diadakan di Hotel Shangri-La, Kuala Lumpur hari ini.


Takaful IKHLAS yang baru sahaja memasuki tahun ke-enam operasinya itu memenangi anugerah bagi kategori `Best Brands in Corporate Branding, Consumer – Healthcare Insurance'.


Anugerah yang diperkenalkan oleh Pertubuhan Jenama Asia Pasifik (APBF) itu telah disampaikan oleh Perdana Menteri Malaysia, Dato' Seri Abdullah Ahmad Badawi kepada Presiden dan Ketua Pegawai Eksekutif Takaful IKHLAS, Syed Moheeb Syed Kamarulzaman.

Syed Moheeb berkata, kejayaan mereka memenangi anugerah itu membuktikan kesungguhan pihaknya dalam menjenamakan produk Takaful di negara ini.

"Kami telah mengambil pelbagai inisiatif untuk meningkatkan kualiti produk-produk kami bagi memastikan ianya memenuhi permintaan pasaran dan nampaknya ia membuahkan hasil.

"Ini kerana produk-produk kami bukan sahaja mudah diterima penduduk Malaysia sekaligus menyumbang kepada penjenamaan Takaful IKHLAS itu sendiri," kata beliau ketika ditemui selepas majlis tersebut.

Turut hadir dalam majlis tersebut ialah Penaung APBF, Tun Dr. Mahathir Mohamad.

Menurut Syed Moheeb, kemenangan ini merupakan paltform terbaik bagi pihaknya untuk mengetengahkan jenama Takaful IKHLAS bukan sahaja di negara ini tetapi juga di peringkat antarabangsa.

"Kita telah mempunyai pelbagai perancangan untuk menembusi pasaran antarabangsa dalam tempoh beberapa tahun akan datang dan oleh yang demikian usaha yang berterusan sedang dilakukan bagi memastikan ianya dapat direalisasikan dalam masa terdekat ini.

"Sehubungan dengan itu, Takaful IKHLAS sangat berbesar hati apabila terpilih sebagai penerima anugerah tersebut meskipun penglibatan kami dalam industri Takaful masih baru jika hendak dibandingkan dengan pengendali takaful yang lain," ujar beliau.

Takaful IKHLAS yang merupakan anak syarikat milik penuh MNRB Holdings Berhad (MNRB) memulakan operasinya pada bulan Julai 2003. MNRB telah dicatatkan di papan utama Bursa Malaysia Securities Berhad di mana pemegang saham utamanya adalah Permodalan Nasional Berhad menerusi Skim Amanah Saham Bumiputera.

Setelah 6 tahun beroperasi, Takaful IKHLAS telah mempunyai rangkaian pengedaran yang luas termasuk ejen-ejen di seluruh semenanjung Malaysia termasuk di bandar-bandar kecil. Ini termasuk di Kuala Lumpur, Kota Bharu, Sungai Petani, Johor Bharu, Kuching, Melaka, Kota Kinabalu, Kuantan dan Ipoh. Takaful IKHLAS akan membuka satu lagi pejabat wilayahnya iaitu di Putrajaya dalam masa yang terdekat ini.

Takaful IKHLAS Menang Kategori Produk Takaful Paling Inovatif di KLIFF 2008
20 Nov 2008

PETALING JAYA, 19 November 2008 – Syarikat pengendali perlindungan berasaskan syariah, Takaful Ikhlas Sdn. Bhd. (Takaful IKHLAS) dinobatkan sebagai penerima Anugerah bagi Kategori Produk Takaful Paling Inovatif sempena Forum Kewangan Islam Kuala Lumpur 2008 kelima (KLIFF 2008) pada 18 November 2008, semalam.


Anugerah yang diperolehi melalui Produk IKHLAS Medic Assist Takaful (IMAT) itu telah disampaikan oleh Menteri Kewangan 2, Tan Sri Nor Mohamed Yakcop kepada Presiden/Ketua Pegawai Eksekutif Takaful IKHLAS, Syed Moheeb Syed Kamarulzaman dalam Majlis Makan Malam dan Penyampaian Anugerah KLIFF 2008 di Hotel Istana, Kuala Lumpur di sini semalam.


Syed Moheeb ketika ditemui selepas majlis penyampaian tersebut berkata, penganugerahan yang pertama kali diterima oleh Takaful IKHLAS sejak KLIFF diadakan lima tahun lepas itu merupakan satu penghormatan buat syarikat itu.


"Meskipun Takaful IKHLAS baru sahaja lima tahun berada di dalam industri Takaful, namun pengiktirafan yang diberikan kepada salah satu daripada 78 produk kami ini merupakan penghormatan yang tidak ternilai harganya. Ini membuktikan kepada umum, walaupun kami masih hijau di dalam industri ini tetapi produk kami setanding dengan syarikat-syarikat besar yang telah lama bergiat aktif bukan sahaja di dalam industri takaful tetapi juga insurans,'' kata beliau.


Ketika diminta menerangkan mengenai ciri-ciri yang ada pada produk IMAT sehingga layak mendapat pengiktirafan itu Syed Moheeb berkata, selain 30 faedah perlindungan yang bakal diterima penerimanya, skim yang merupakan pelan rawatan hospital dan pembedahan itu merupakan pelan perlindungan takaful yang menawarkan sumbangan terendah berbanding produk-produk lain yang ada dalam industri insurans dan takaful pada hari ini.


Kami menawarkan lima pelan bagi skim ini iaitu Pelan A, Pelan B, Pelan C, Pelan D dan Pelan E. Bagaimanapun peserta tidak perlu bimbang untuk memilih mana-mana pelan kerana kesemua pelan menawarkan faedah yang sama,'' kata beliau mengenai produk yang dilancarkan oleh Perdana Menteri Malaysia, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi di Tapak Pameran Takaful IKHLAS di Pusat Dagangan Antarabangsa Melaka (MITC), Ayer Keroh di sini pada 20 April 2008.


5 comments:

  1. Hello !.
    might , perhaps very interested to know how one can collect a huge starting capital .
    There is no need to invest much at first. You may commense to get income with as small sum of money as 20-100 dollars.

    AimTrust is what you thought of all the time
    AimTrust incorporates an offshore structure with advanced asset management technologies in production and delivery of pipes for oil and gas.

    Its head office is in Panama with offices everywhere: In USA, Canada, Cyprus.
    Do you want to become a happy investor?
    That`s your chance That`s what you really need!

    I feel good, I began to take up real money with the help of this company,
    and I invite you to do the same. It`s all about how to choose a correct partner utilizes your funds in a right way - that`s AimTrust!.
    I make 2G daily, and what I started with was a funny sum of 500 bucks!
    It`s easy to get involved , just click this link http://onoxaganot.lookseekpages.com/qazegi.html
    and lucky you`re! Let`s take our chance together to become rich

    ReplyDelete
  2. Your blog keeps getting better and better! Your older articles are not as good as newer ones you have a lot more creativity and originality now keep it up!

    ReplyDelete
  3. Hello everyone!
    I would like to burn a theme at this forum. There is such a nicey, called HYIP, or High Yield Investment Program. It reminds of ponzy-like structure, but in rare cases one may happen to meet a company that really pays up to 2% daily not on invested money, but from real profits.

    For quite a long time, I earn money with the help of these programs.
    I'm with no money problems now, but there are heights that must be conquered . I get now up to 2G a day , and I started with funny 500 bucks.
    Right now, I'm very close at catching at last a guaranteed variant to make a sharp rise . Turn to my web site to get additional info.

    [url=http://theblogmoney.com] Online investment blog[/url]

    ReplyDelete
  4. Good day, sun shines!
    There have been times of hardship when I felt unhappy missing knowledge about opportunities of getting high yields on investments. I was a dump and downright pessimistic person.
    I have never thought that there weren't any need in big starting capital.
    Now, I feel good, I started to get real income.
    It's all about how to choose a correct partner who uses your money in a right way - that is incorporate it in real deals, parts and divides the profit with me.

    You may ask, if there are such firms? I have to answer the truth, YES, there are. Please be informed of one of them:
    [url=http://theblogmoney.com] Online investment blog[/url]

    ReplyDelete
  5. Hello everyone!
    I would like to burn a theme at this forum. There is such a thing, called HYIP, or High Yield Investment Program. It reminds of ponzy-like structure, but in rare cases one may happen to meet a company that really pays up to 2% daily not on invested money, but from real profits.

    For several years , I make money with the help of these programs.
    I'm with no money problems now, but there are heights that must be conquered . I make 2G daily, and I started with funny 500 bucks.
    Right now, I'm very close at catching at last a guaranteed variant to make a sharp rise . Turn to my web site to get additional info.

    http://theinvestblog.com [url=http://theinvestblog.com]Online Investment Blog[/url]

    ReplyDelete