Tuesday, October 9, 2007

Fwd : Khas untuk ANOK KELATE di perantauan

Assalamu'alaikum wrt wbr...

Bahawasanya telah terputus satu musyawarah bahawakan akan diadakan satu Program Hari Raya Anak Kelantan Di Perantauan bersama Kerajaan Negeri Kelantan pada waktu gelap malam pekat bermula lepas solat isyak pada hari raya kedua bertempat akan ia di Bawah Plaza, Bangunan Setiausaha Kerajaan Negeri Kelantan.

Bersempena dengan program ini, dirancangkan diwujudkan akan satu slot yang akan membolehkan ANOK KELANTAN DI PERANTAUAN yang gagal utk pulang berayo..(sedihnya la eh..)..utk menyampaikan Salam Perantau (rakaman video) kepada pimpinan kerajaan negeri terutamanya, keluarga dan kekawan.

Jadi, kepada mereka2 yg berminat, boleh buat rakaman video memuatkan diri anda sebagai pelakon utama (gamaknya)..ramai2lah yea..kumpul2 kawan2 tu..sorang2 ni karang nangis pulok...video jgn la lelama sgt... jgn lebih 5 minit la deh...format video dalam format file *.mpg  lah yea..

bila dah siap video..boleh la hantar kat saya kat emel rebelseventh@gmail.com atau annajmwalqamar@ yahoo.com

disamping itu juga..ada sesi LIVE Voice Chat (Yahoo Messenger) bersama pimpinan kawasan anda atau memana exco yg anda mahu bercakap ke...(yg ni akan melalui proses saringan)... kena bgtau jika berminat...

so, 2 perkara...rakaman video salam perantau dan live chat perantau bersama exco pilihan...do reply me for any Q...reply direct to melah yea..jgn reply kat e-groups nih...

harap maklum...
selamat beraya bila hari raya nnt..

wassalam.


JAWATAN PEGAWAI DAKWAH ORANG ASLI

JAWATAN PEGAWAI DAKWAH ORANG ASLI
Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Kelantan memerlukan 5 orang Pegawai Dakwah Orang Asli bagi melaksanakan proses pentarbiyyahan kepada orang asli. Sila buat permohonan
Kelayakan minimum:
Diploma Dakwah
Kepada sesiapa yang berminat sila menghantar resume, sijil-sijil yang disahkan kepada;
  1. Pengarah,
    Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Kelantan,
    Kompleks Islam Darulnaim
    15200 Kota Bharu, Kelantan
    MALAYSIA

    Telefon : 09-7443633/09- 7443549
    Fax : 09-7446685

Peluang Sambung Msc/phd - USM K.Kerian

From : "amir Biotechnologist" amir.addin@gmail.com

Sahabat-sahabatku. ..Sesiapa yg berminat nak sambung belajar diperingkat Msc di USM Kubang Kerian???Supervisor suh cari student nih..Grant ade byk...
-Research berkaitan Immunology,Vaccine Development - Malaria,TB

Syarat-syaratnya :

1. Betul-betul berminat&serius nak sambung Msc...bukan saje-saje nak jadi RA/RO
2. Ada background - Biotechnology @ Biomedicine, Biokesihatan dan seupamanya..

Kalau berminat dan nak tau maklumat lebih detail, bleh contact saya (012-3769526) @ melalui e-mel ni..

Sunday, October 7, 2007

Opportunity for graduate studies in Brain Science

salam..
kepada mereka yg berminat untuk menjadi saintis islam dan berminat membuat penyelidikan digalakan memohon tawaran ini..

_____________________________________________________________________________________
Assalamualaikum and salam sejahtera,

I am currently able to take in a few more graduate students in the area of Brain Sciences specifically relating to neurocognitive reserve, memory and learning.

The candidate should be interested and able to work in any of the following areas:

  1. Assessment of neurocognitive reserve in animals using the Morris Water Maze, microdialysis and electrophysiologica l measurements in rat brain.

  1. Neurogenetics and neuropharmacology of the dopaminergic and serotoninergic system in transgenic mice that overexpress for dopamine.

  1. Assessment of neurocognitive reserve in humans via BIS analysis and the EEG-ERP high density polygraphic system

  1. Assessment of neurocognitive reserve in primary school children
    1. visual literacy [ or any of the other intelligences]
    2. brain-based design in the classroom

Please note that the above represent areas of research only. Specific topics can be discussed later if you are interested in doing graduate work in these areas.

If you are interested, please contact me via email or via my office tel number : 09-7663801.

Do not be too worried about your CGPA. Please come and talk to me first. While I would like to have students with CGPA of 3.5 and above, experience has taught me that often the CGPA does not reflect the research potential of a graduate student. If your CGPA is not less than 2.7, there are still opportunities for graduate work.

Thank you.

Prof Dr. Zalina Ismail

Tokoh Beliawanis Negeri Kelantan 2007





Anugerah Emas Cakno 2007.......

Dijemput hadir beramai-ramai ke program Anugerah Emas Cakno 2007 di Dewan Besar, PUTIK.

Pada kali ini kita bakal menyaksikan tokoh pertama yang akan dinobatkan Tokoh Beliawanis Kelantan 2007

Saturday, October 6, 2007

immediate vacancies

Dear All,

We are pleased to inform that there are immediate vacancies for the following positions :


INDEPENDENT WATER SUPPLIER SDN BHD - UTILITIES DIVISION
Based : Wisma Sime Darby / Project Sites

Deadline : 31st October 2007

1) Head - Business Units
2) Commercial Manager
3) Project Manager
4) Environmental, Safety & Health Manager
5) Business Development Manager
6) Drilling Manager
7) Hydrogeologists
8) Geologists
9) Project Planner
10) Environmental, Safety & Health Executive
11) Project Coordinator (Land Matters)
12) Administration Executive
13) Technical Assistants


For more details about the above vacancy, please browse our website by clicking on the below internet link or you can copy & paste it into your browser's address box.

http://www.simedarby.com/internalvac.html

Kindly refresh the webpage to capture the current job posting advertised.

Interested employees of Sime Darby Group are invited to apply online.

We seek your assistance to circulate this e-mail to your colleagues / employees who are not on the mailing list to ensure all are informed of the above-mentioned vacancy.


on behalf of
Talent & Performance Department
Group Human Resource
Sime Darby Berhad




Catch up on

Wednesday, October 3, 2007

Montaj Hari Ibu




Ni montaj pada Sambutan Hari Ibu 2007 Peringkat Negeri Kelantan...

Bukan ambo yang buat...
Tapi sapo2 yang nak guna untuk buat program sempena Hari Ibu ni, boleh la dload

for those who want to work in johor

Posted by: "farhana abd" farhana abd farhana1983

Tue Oct 2, 2007 5:13 pm (PST)

From: mohammad zakri ekaze_82@yahoo. com
Date: Mon, 1 Oct 2007 19:06:20 -0700 (PDT)
Subject: for those who want to work in johor
Greetings from Flextronics Technology Senai II, Johor
Myself as the undersigned would like to extend our message to you on the available vacancies at Flex Senai.

We are looking for ...

QA Engineer (Degree - Electrical / Electronics)
Facility Engineer (Degree - Electrical)
Manufacturing Engineer (Degree - Electronic/Electric al/Mechanical/ Mechatronics)
Test Engineer (Degree - Electrical / Electronics)
Test Development Engineer (Degree - Electrical / Electronics)
Programmer/System Analyst (Degree- IT / Comp. Science)

Male & Female FRESH GRADUATE ARE ENCOURAGE TO APPLY.
CURRENT INTAKE PERIOD : OCTOBER 2007

Interested candidates- pls submit your resumes to our plant address;Or
via email to us : Sazali.binShaari@ my.flextronics. com OR priscilla.tan@ my.flextronics. com
Phone: 07-5973688 (Ext: 3617 / 3620)

"Creating Value That Increases Customer Competitiveness"
Sazali bin Shaari
Human Resource Manager
Flextronics Technology (M) Sdn. Bhd
Kaw. Perindustrian Senai II, Johor, Malaysia
Direct Line: +607 597 3620




Tonight's top picks. What will you watch tonight?

Peluang kerja

From : "Mohd Naim Yahya" <naim@2t.com. my>

Assalamu'alaikum Abang-abang, kakak-kakak dan adik-adik,

Ada info sket...

Company yg saya keja skarang ni MMC-Gamuda Joint Venture Sdn Bhd tengah URGENTLY cari staff untuk jawatan IT Executive untuk office2 di Bukit Mertajam, Gurun, dan maybe Alor Setar.

Requirement:

IT background.
Boleh handle networking
Boleh handle windows 2k3 server
kalau ada experience Active Directory amat digalakkan.. .
Bleh buat pc troubleshooting
Lotus Notes (yg nih saya pun tadak experience, tapi no problem, bleh blajaq on the job)

Tu saja... kalau rasanya berminat, sila email kat saya resume direct di naim@2t.com. my

saya akan passkan terus kepada saya punya boss sebab dia dok tanya dah, kalau ada yg berminat. Insya-Allah akan dipanggil interview...

Location interview (99%) di:

MMC-Gamuda Joint Venture Sdn Bhd
Lot 52-58, Jalan SS22/21,
Damansara Jaya, 47400 Petaling Jaya,
Selangor Darul Ehsan.



kalu dari tol LDP from kepong tu, lepas Ikea, One Utama, Damansara Uptown, KDU,


wokeh...

slamats....




Don't let your dream ride pass you by. Make it a reality with Yahoo! Autos.

Vacancy for Farm Veterinarian / Manager



Hi All,
We are looking for graduate yang berminat berkerja di Kandang kami.
Requirements
1. Experienced dalam Perternakan Kambing secara Commercial.
2. Strong Interest dalam dunia perternakan Kambing
3. Positive Attitude kepada kerjaya anda
4. Knowledge dalam perternakan Kambing (Permakanan kambing, Kebersihan Kanding, Kesihatan & Perubatan untuk Kambing dan pengurusan am)
We also welcome fresh graduate yang menpunyai related qualification.
Interested party pls email your Resume to ktlfarm@gmail. com atau hubungi talian 016-339 8803 atau 019-222 8803
regards
KTL Farm Sdn Bhd

We are now recruiting new IT Freelancers and you are invited!!!

Dear IT Professionals,

It is of great pleasure and honour for me to inform that our company, mylinuxbsd.com is now recruiting new IT freelancers to join our great team.
We are looking for talented IT professional that are knowledgeable, have great passion and experience and skills.

If you think, that you are qualified or over qualified for the tasks, we would like to invite you to visit our website at http://www.mylinuxb sd.com and signing up as our new member at http://www.mylinuxb sd.com/index. php?action= signup&type= agent.

Be the pioneer of the world biggest IT freelancers database in the world.
DO NOT WAIT!!!
SIGN UP NOW AT OUR WEBSITE!!!

If you do have any enquiry, please do not hesitate to contact me at mylinuxbsd@gmail. com

Azman Hussien
http://www.mylinuxb sd.com

peluang sambung master

Assalamualikum w.t.b

Sahabat-sahabatku. ..Sesiapa yg berminat nak sambung belajar diperingkat Msc di USM Kubang Kerian???Supervisor suh cari student nih..Grant ade byk...
-Research berkaitan Immunology,Vaccine Development - Malaria,TB

Syarat-syaratnya :

1. Betul-betul berminat&serius nak sambung Msc...bukan saje-saje nak jadi RA/RO
2. Ada background - Biotechnology @ Biomedicine, Biokesihatan dan seupamanya..

Kalau berminat dan nak tau maklumat lebih detail, bleh contact saya (012-3769526) @ melalui e-mel ni..

Wassalam

Mohd Amiruddin Mohd Nawi
Pusat Pengajian Sains Kesihatan
USM KK...




Yahoo! oneSearch: Finally, mobile search that gives answers, not web links.

Tuesday, October 2, 2007

Tok Guru.mpg




ini multimedia yang pertama aku buat masa tengah duk cuba2 untuk cari idea untuk multimedia program Anugerah Emas Cakno 2006...

just try n error... tak sangka plak, ramai yang suka
walaupun ianya tak lah sehebat seperti yang lain =)